Τελευταία Νέα

Απόηχος της διαδικτυακής ημερίδας της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών “Με τη μουσική σταματάμε τη βία”

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Διαδικτυακή Ημερίδα της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών σχετικά με την καταπολέμηση της έμφυλης βίας με τίτλο “Με τη μουσική σταματάμε τη βία”, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 22 Μαρτίου 2022 στο πλαίσιο του εορτασμού των
20 χρόνων από την ίδρυσή της. Η Ημερίδα αυτή συνιστά μία ακόμη πρωτοβουλία της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών με μουσικο-κοινωνικό πρόσημο, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Κοραής» Θεσσαλονίκης μετά από πρότασή του.

Στην ημερίδα συμμετείχαν με έντονο ενδιαφέρον μουσικοί, μαέστροι, εκπαιδευτικοί, διοικητικά στελέχη, χορωδοί και φίλοι της Χορωδιακής Μουσικής.
Κατά την έναρξη της Ημερίδας, ο Πρόεδρος της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών Θωμάς Λουζιώτης, Πρόεδρος και Μαέστρος Χορωδιών, ανέφερε ότι το θέμα της Έμφυλης Βίας έχει ρίζες από την αρχαιότητα, αλλά τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία έξαρση του φαινομένου, που όλοι
πληροφορούμαστε. Ευχαρίστησε όλους όσους συμμετείχαν στην Ημερίδα και ιδιαίτερα τους εισηγητές που πρόσφεραν τις γνώσεις τους αφιλοκερδώς, καθώς και όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση της Ημερίδας αυτής. Ανέφερε ότι η γυναίκα που συμμετέχει ενεργά στο χορωδιακό τραγούδι, είτε ως μαέστρος είτε ως χορωδός είτε ως διοικητικό στέλεχος, καταξιώνεται και μέσα από την καταξίωση αυτή γίνεται λιγότερο ευάλωση στην Έμφυλη Βία. Τέλος εξέφρασε την ελπίδα η Ημερίδα αυτή να ευαισθητοποιήσει τις κοινωνικές τάξεις γύρω από το θέμα της Έμφυλης Βίας και να πάψει να υπάρχει.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Πρόεδρος του Συλλόγου » Κοραής » Θεσσαλονίκης Στράτος Τσίχλας επαινώντας την πρωτοβουλία της Στέγης και τονίζοντας την σημασία της στην σημερινή
συγκυρία. Επίσης ξεδίπλωσε το πλάνο των εκδηλώσεων του «Κοραή» που αφορούν την Εμφύλη Βία για το υπόλοιπο του χρόνου.

Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών, Γιώργος Γεωργόπουλος, Μουσικός, Επικοινωνιολόγος, Στέλεχος Χορωδιών, έκανε ειδική μνεία στην πρώτη γυναίκα του Διοικητικού Συμβουλίου της Στέγης, που δεν βρίσκεται πια εν ζωή, την Πόπη Καραΐσκου, υπεύθυνη της Μικτής Χορωδίας ΟΤΕ Αθηνών και ιδρυτικό μέλος της Στέγης.
Τόνισε επιπλέον ότι δεν είναι εδώ και ένα χρόνο πια κοντά μας και ο αείμνηστος Μουσικός, Συνθέτης και Μαέστρος Κώστας Ευαγγελάτος που σαν εχθές (21 Μαΐου) θα είχε την εορτή του.
Αιωνία η μνήμη και στους δύο. Πάντα θα τους θυμόμαστε και θα είναι στην καρδιά μας.


Οι εισηγήσεις της Ημερίδας ξεκίνησαν, με τον Δρ. Νίκο Δρόσο, ψυχολόγο, και Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών συμπεριφοράς του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου να εστιάζει αρχικά στον ορισμό της Έμφυλης Βίας και της έμφυλης
ανισότητας, επισημαίνοντας ως κύριο αίτιο την πατριαρχία που αναπαράγει τις έμφυλες σχέσεις εξουσίας προτάσσοντας το αρσενικό ως ανώτερο ον. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην ενδοοικογενειακή βία ως τη συχνότερη έκφανση της έμφυλης βίας, καθώς και στις γυναικοκτονίες.
Τέλος υπογράμμισε την σημασία της ενημέρωσης και της ανοιχτής επικοινωνίας καθώς και την αναγκαιότητα ορθής διαπαιδαγώγησης της επόμενης γενιάς.
Στη συνέχεια, η μαέστρος και μουσικοπαιδαγωγός Βάσω Καριώτη αναφέρθηκε σε συνθέτριες ορόσημα από το Βυζάντιο ως σήμερα με παραδείγματα από τη φιλολογία της φωνητικής μουσικής.
Την εισήγησή της ολοκλήρωσε με σκέψεις, εμπειρίες και προσδοκίες σύγχρονωνελληνίδων συνθετριών που απάντησαν σε ερωτήματα σχετικά με την δημιουργικότητα και την έμπνευση, καθώς και με την θέση της γυναικείας δημιουργίας στο σύγχρονο μουσικό και
καλλιτεχνικό κόσμο: Φανή Κοσσώνα, Λουΐζα Κουλά, Μαρτίν Κριθαρά, Μάρθα Κυλάφη.
Η τρίτη εισηγήτρια, Σοφία Γιολδάση, μαέστρος του Γυναικείου Φωνητικού Συνόλου Voci Contra Tempo εμβάθυνε σε ό,τι αφορά στο ρεπερτόριο της Γυναικείας χορωδίας, με παραδείγματα και οπτικοακουστικό υλικό από την περίοδο της Αναγέννησης μέχρι και τον 21ο αιώνα.
Τέλος, αφού δόθηκαν ορισμένες κατευθύνσεις σχετικά με αυτά που χρήζουν προσοχής στην επιλογή του ρεπερτορίου, η επόμενη εισηγήτρια, Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου, σκηνοθέτις και
διοικητικό στέλεχος γυναικείου φωνητικού του συνόλου Chóres, αναφέρθηκε στην διαδικασία συγκρότησης μιας ομάδας και στον ρόλο του ατόμου και του συνόλου. Επιπλέον, έθεσε το ζήτημα
της διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων εντός ενός συνόλου, θέτοντας την παράμετρο της αποκλειστικά γυναικείας παρουσίας μέσα σε αυτό.
Τον απολογισμό της Ημερίδας συντόνισε η μαέστρος και Αντιπρόεδρος της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών, Κατερίνα Βασιλικού, με τη συμβολή της μαέστρου και υπεύθυνης διοργάνωσης της Ημερίδας, Ειρήνης Πατσέα, ενώ η Ημερίδα ολοκληρώθηκε μουσικά με την προβολή της μικρής συναυλίας της Γυναικείας Χορωδίας Voci Contra Tempo με τίτλο «Οι
γυναίκες του Μίκη» υπό τη διεύθυνση της Σοφίας Γιολδάση.
Στο τέλος της Ημερίδας τιμήθηκαν τρεις κυρίες, πρώην μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών, με μεγάλη προσφορά στην χορωδιακή ζωή της χώρας μας.

Ειδικότερα, απονεμήθηκε τιμητική διάκριση στην Γιώτα Αντωνίου, μαέστρο και ιδρύτρια του Γυναικείου Μουσικού Συνόλου Πάτρας, τη Δέσποινα Βανταλή, τέως Πρόεδρο της Χορωδίας Κηφισιάς 1937, και τη Γιούλη Σπυρίδου, τέως Πρόεδρο της Χορωδίας «ΟΡΦΕΑΣ» Σερρών. Ο
Πρόεδρος Θωμάς Λουζιώτης ανέφερε ότι και οι τρεις τους εργάστηκαν με πάθος και ενθουσιασμό τόσο στα πλαίσια της χορωδίας τους αλλά και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους ως μέλη του ΔΣ
της Στέγης και τους απήθυνε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!

Η Ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Κέντρου για την Έμφυλη Βία ΔΙΟΤΙΜΑ, διήρκεσε συνολικά τέσσερις ώρες και για την πραγματοποίησή της συνεργάστηκαν
όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών. Τα έσοδα της Ημερίδας διατέθηκαν στο Κέντρο ΔΙΟΤΙΜΑ, με σκοπό την υποστήριξη του έργου του.
Η Στέγη Ελληνικών Χορωδιών, με την τακτική διοργάνωση Σεμιναρίων και Ημερίδων, στοχεύει στον εμπλουτισμό των γνώσεων των συμμετεχόντων και επιθυμεί να παρέχει διαρκώς εναύσματα για μελέτη, ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων, για την διεύρυνση της μουσικής
κοινωνικοποίησης μεταξύ του μουσικού δυναμικού της χώρας.

About The Author

Related posts

Απάντηση