Τελευταία Νέα

Το Ανδρικό Τμήμα της Χορωδίας ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ερμηνεύει την Ορθόδοξη Λειτουργία του Νικόλαου Μάντζαρου

sygxr-ekfr-2014-1

Μία άλλη πολύ αξιόλογη εκδήλωση έλαβε χώρα την 6/4 στη Γερμανική Εκκλησία Αθηνών. Τιμώντας την επέτειο 150 χρόνων από την Ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα, το εξαιρετικά δραστήριο «Ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος» -με την γόνιμη προσφορά στην παλαιά μουσική, και όχι μόνο- τίμησε τον Επτανήσιο συνθέτη, το όνομα του οποίου φέρει, σε μία μονογραφική βραδιά.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε η μοναδική Ορθόδοξη Λειτουργία («Κερκυραϊκή» ) για τετράφωνη Χορωδία, που ψάλλεται αδιάκοπα μέχρι σήμερα από το κόρο του Ναού του Αγίου Σπυρίδωνος. Ο Παύλος Βεντούρας -καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου- επιμελήθηκε το έργο, συνθέτοντας τα δύο ακροτελευταία μέρη («Κύριε» και «Αμήν» ) με βάση ενυπάρχουσες στη Λειτουργία αναφορές στις λέξεις αυτές, ενώ προσέθεσε -και ερμήνευσε- και μέρος εκκλησιαστικού οργάνου. Το αποτέλεσμα υπήρξε πειστικό, στο βαθμό που σεβάσθηκε την αισθητική και το εξωστρεφές θρησκευτικό συναίσθημα ενός έργου ριζωμένου στην παραδοσιακή εκκλησιαστική ψαλμωδία των Επτανήσων. Το τραγούδι του ανδρικού τμήματος των Χορωδιών «Σύγχρονη Έκφραση» και «Νικόλαος Μάντζαρος», που δίδαξε και διηύθυνε ο Θωμάς Λουζιώτης διέθετε ευγένεια και διαφάνεια, απόρροια εστιασμένου ήχου και καθαρής άρθρωσης.

Στην αρχή της συναυλίας δόθηκε, σε μεταγραφή για εκκλησιαστικό όργανο -από το πρωτότυπο για πιάνο-, η 2η Συμφωνία του Μάντζαρου. Το ρυθμικά ζωηρό, πλην πάντοτε κομψό παίξιμο του Βεντούρα δικαίωσε ένα έργο που μοιράζεται – όπως και όλες οι πιανιστικές «Συμφωνίες» του- το μορφολογικό πρότυπο της συντετμημένης δομής της φόρμας σονάτας που χαρακτήριζε τις οπερατικές εισαγωγές του ιταλικού ρομαντικού μπελ-κάντο (Ροσσίνι! ) του 18ου αι.

Στο μελωδικό κόσμο, και δη στις αριέτες, ενός άλλου μεγάλου του μπελ-κάντο, του Μπελλίνι κινήθηκαν και τα δύο τραγούδια από τον «Λάμπρο» του Σολωμού, που ερμήνευσε, ενδιάμεσα, η υψίφωνος Μάϊρα Μηλολιδάκη -με τη σταθερότατη σύμπραξη, σε θαυμάσιες συνηχήσεις, της μεσοφώνου Αναστασίας Κότσαλη- αξιοποιώντας το πολυτελές τίμπρο της (ένα από τα ωραιότερα της χώρας ), την καλλιέπεια της φραστικής και την -επιτέλους- φροντισμένη εκφορά του λόγου..

Πηγή: Αθηνόραμα 30/04/2014 (Ευτύχιος Δ. Χωριατάκης)

About The Author

Related posts

Απάντηση